SUZUKI’NIN HİKAYESİ
Suzuki’nin Dünya’nın en büyük otomobil üreticilerinden biri haline gelmesi 100 yıldan uzun bir zamanda gerçekleşmiştir. Bu yıllarda şirket, kendisini tercih edenlerin ve kendisine güvenenlerin günlük yaşamlarını önemli ölçüde kolaylaştıran yenilikçi teknolojiler ve kaliteli otomobil modelleri sunarak kendisine görülen değere layık olduğunu ispatlamıştır.
Suzuki ve Toyota İşbirliğine gidiyor!
2019
Suzuki ve Toyota uzun vadeli bir ortaklık kurmak amacıyla sermaye ittifakına ilişkin bir anlaşma yaptı. İki şirket arasında, otonom sürüş alanı da dahil olmak üzere yeni alanlarda geliştirmelerin teşvik edilmesi amaçlanıyor. İki şirket arasında uzun vadeli bir ortaklık geliştirmek ve teşvik etmek için şirketler, ittifak temelinde birbirlerinin hisselerini almayı planlıyorlar.
Yılın En Şehirli Otomobili SUZUKI JIMNY!
2019
Suzuki’nin efsanevi SUV modeli Jimny, 2019 Dünyada Yılın Otomobili Ödülleri’nde “Yılın Şehir Otomobili” seçilerek büyük bir başarıya imza attı. Dünyanın birçok ülkesinden tecrübeli otomotiv uzmanlarından oluşan jüri tarafından seçilen Jimny, aldığı bu ödülle yenilenen versiyonunun başarısını bir kez daha taçlandırmış oldu.
MOTOGP Dünya Şampiyonası’nın 3. Yarışını
ALEX RINS Kazandı!
2019
SUZUKI ECSTAR takımından Alex Rins, GSX-RR ile 14 Nisan 2019’da Amerika’da düzenlenen MotoGP Dünya Şampiyonası COTA Grand Prix’ini kazandı.
öylece Suzuki, 2016 Eylül ayında düzenlenen sezonun 12inci yarışı olan Britanya Grand Prix’inden iki yıl yedi ay sonraki ilk zaferini tatmış oldu
Türkiye’de Sınıfının En Çok Satan SUV’u SUZUKI VITARA
2018 – 2017
Suzuki’nin kompakt nitelikte ve yüksek kabiliyetli SUV modeli Vitara, 2018 yılında kendi sınıfında Türkiye’nin en çok tercih edilen SUV modeli olarak tekrar iddiasını ortaya koymuş oldu. Bu sayede iki yıl üst üste kendi sınıfının en çok satan SUV modeli unvanına hak kazanan ve teknoloji, konfor, güvenliğin yanı sıra tasarım özellikleriyle ön plana çıkan Vitara, 2018 yılında %16’lık pazar payı ile sınıfında Türkiye’nin en çok tercih edilen SUV’u oldu.
HAKUTO ile işbirliği
2016
Suzuki, yüzeyde 500 metre seyahat eden bir robot uzay aracının inişiyle Ay’ın keşfi ve yüksek çözünürlüğe sahip fotoğrafların ve videoların iletimi için HAKUTO ile bir işbirliği anlaşması imzaladı.
Suzuki dört tekerlekten çekişi ile bir kimlik kazanıyor
Suzuki, yaklaşık 50 yıllık tecrübesi ile, tüm müşterilerimize daha fazla güven, memnuniyet ve daha geniş bir sürüş imkanı sunabilmek için 4WD teknolojisini ALLGRIP adı altında yeniden tanımladık. Suzuki, artık her müşterinin yaşam şekline en uygun ALLGRIP tercihini aşağıdaki alternatiflerden seçmesini mümkün kılmaktadır: Sürücüye, özellikle kaygan yollarda veya karlı zeminlerde sürüş yaparken günlük sürüş rahatlığını sağlayan ALLGRIP AUTO. Sürücünün yol zeminine veya koşullarına bağlı olarak dört sürüş modu arasında seçim yapabilmesine imkan veren ALLGRIP SELECT. Dört tekerlekten çekiş sistemi ile sürücünün sınırların ötesine geçmesini ve keşfedilmeyeni keşfetmesine imkan veren ALLGRIP PRO.
Yeniden doğan efsane-YENİ Suzuki VITARA
Yeni Suzuki VITARA Türkiye pazarında piyasaya sürüldü. İçgüdüsel olarak, çabanın veya mütevaziliğin korumasını, geçmişin deneyimini ve geleceğin dinamik estetiğini aynı potada eriten yeni model sürücülerin ilgisini çekmeyi başarmıştır. Yepyeni VITARA, Mondial de l’automobile de Paris 2014’de görücüye çıktı ve S-CROSS ile kullanıma sunulan, o zamandan beri de fazlasıyla ünlenen ALLGRIP programına eklendi.
Çevre
AB tarafından onaylanan dünyanın ilk yakıt hücresi taşıtı olan Burgman scooter, yenilikçi ve çevre dostu ilan edilmiştir.
Suzuki Doğan Holding Bünyesine Katıldı!
2015
2015 yılının ikinci yarısından itibaren Doğan Holding bünyesinde faaliyet göstermeye başlayan Suzuki Motorlu Araçlar Pazarlama A.Ş., kuruluşunu takiben hızla yeniden yapılanmıştır. Şirket’in önceliği Suzuki markalı otomobil, motosiklet ve deniz motorlarında mevcut ve potansiyel müşterilerin mutluluğunu ve Suzuki markasına olan bağlılığını devam ettirmektir. Suzuki bu amaçla satış ve satış sonrası hizmetlerde süreklilik sağlamayı hedeflemektedir.
Dünya rekoru
2010
Kizashi yeni bir dünya hız rekoru kırdı: Modifiye edilmiş Kizashi, Utah’taki Bonneville tuz göllerinde 327.855km/saat hıza ulaşmayı başardı. Binek spor otomobiller kategorisinde yeni bir referans noktası oldu.
İlkler
Suzuki’nin yarışmalardaki 50. yılına dair kutlama. TT yarışı için ilk MotoGP motosikleti GSV-R modelidir.
Benzersiz tasarım
2009
Motocross motosikletleri için DC Suzuki ayakkabıları. Motocross binicileri Travis Pastrana ve Ken Block, motosiklette lastik yerine DC ayakkabıları giydi ve toprak yolda motorsiklet kullandılar.
100 yıl
Suzuki, yeniliklerle ve başarılarla dolu yüzüncü yılına ulaştı.
Kullanışlı ve Sportif
Suzuki, seçili ülkelerde satışa çıkarmak üzere en son üretimi olan Suzuki Kizashi’yi tanıttı. Sportif ve zarif bir sedan olmasının yanında diğer orta ölçekli otomobiller ile rekabet etmek için tasarlandı ve Los Angeles Otomobil Fuarı’nda görücüye çıktı.
Dünya Lideri
2005
Sürücü Troy Corser, Suzuki’ye superbikes Dünya Şampiyonası’nda ilk unvanını veren 2005 yılı şampiyonluğunu kazandı.
Keyif
2005
Swift, Japonya’nın “yılın en keyifli otomobili” olarak, özel bir başarı ödülü ile Yılın Otomobili ilan edildi.
Dinamik zarafet
2004
Swift: İkinci nesil Swift, Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı. Yeni Swift, klasik modelin büyük bir evrimine işaret etmesinin yanında, daha sportif ve şık hale geldi.
Şampiyon
John Reynolds, 1000 cc’lik dört silindirli motor ile üçüncü kez İngiltere’deki superbike şampiyonluğunu elde etti.
2002
İnovasyon
Suzuki, küçük araçlara yönelik olarak doğrudan enjeksiyonlu ilk turbo motoru geliştirdi. Top Gear, en uygun fiyatlı otomobillerden birisi olarak test pistinde Suzuki Liana’yı ağırladı. Michael Gambon, Michael McIntyre ve Jimmy Carr da dahil olmak üzere pek çok ünlünün katıldığı, en hızlı profesyonel olmayan turu Ellen McArthur kazandı ve turu sadece 1 dakika 46.7 saniyede tamamladı.
Ünlüler
Top Gear, en uygun fiyatlı otomobillerden birisi olarak test pistinde Suzuki Liana’yı ağırladı. Michael Gambon, Michael McIntyre ve Jimmy Carr da dahil olmak üzere pek çok ünlünün katıldığı, en hızlı profesyonel olmayan turu Ellen McArthur kazandı ve turu sadece 1 dakika 46.7 saniyede tamamladı.
80 yıl
2000
Suzuki’nin 80. yılının kutlanması adına, şirket Suzuki Eğitim ve Kültür Vakfı’nı kurdu. Vakıf, lise öğrencilerine ve Shizuoka Eyaletinde yaşayan ve maddi sıkıntılarından dolayı çalışmalarına devam edemeyen mezunlarına burslar sunmaktadır.
1995
Büyüme
Suzuki, Çin’deki yeni ofislerini ve Mısır ve Macaristan’daki yeni üretim tesislerini açtı.
1990
Gelişim
Suzuki şirketi ve yenilikleri Avrupa pazarında genişlemeye başladı. Ayrıca bugünkü unvanı olan Suzuki Motor Corporation’ı edindi.
Dönüm noktası
1989
Dünya çapında 10 milyon Suzuki taşıt ile önemli bir dönüm noktasına ulaşıldı.
Grand Vitara
1988
Dünya’da, Suzuki Escudo veya Sidekick veya Geo Tracker gibi çeşitli isimler altında tanınan Grand Vitara, dünya pazarına tanıtıldı ve küçük otomobil ile geleneksel 4×4 arasındaki boşluğun kapatılmasını sağladı. Dört tekerlekten çekişli otomobillerin görüntüsü sonsuza dek değişti.
Yeni rekor
1986
Suzuki Amerika Brea’da kuruldu ve Suzuki otomobillerinin Japonya dışındaki toplam üretimi 2 milyona ulaştı.
GSX-R teknolojisi
1985
GSX-R 750cc motosikletinin prömiyeri olan ilk modern yarış edisyonu sunuldu. Bu spor motosikleti, yarış teknolojileri ile dolu olmasının yanında uygun bir fiyatla satılacağı iddiasıyla piyasaya sürüldü. İngiltere piyasasında halen bulunan 750 cc’lik tek spor motosiklettir.
Başarı
1984
Suzuki, World Grand Prix Motor Cross’ta tarih yazarak “arka arkaya onuncu kez sürüş şampiyonluğu” kazandı.
Swift
1983
Swift’in lansmanı: 1983’teki Tokyo Otomobil Fuarı’nda açılış yapan Swift, dünya çapında birçok farklı isimle yarışmaya başladı. Margalla adına Geo Metro isminden Margalla’ya hareket. İlk önce supermini veya supercompac olarak başladı ve başarısını hatchback, sedan ve cabriolet’e dönüştürdü.
All-Terrain’in icadı
1982
Tüm yollarda sürüş için ilk araç: Suzuki, ilk dört tekerlekten çekişli taşıtın keşfi ile sürüşte yenilikler yarattı.
1980
Gelişme
Avustralya’da Suzuki: Suzuki Australia Pty.Ltd (satış ortaklığı girişimi) Sidney, Avustralya’da kurulmuştur.
1980
Efsanevi GSX
Suzuki, GS’nin evrimi olan efsanevi GSX motor serisini sundu. GSX, dört silindirin her birisinde 4 valf içermektedir. Böylelikle, seri üretimde şimdiye kadar üretilmiş en güvenilir motosiklet motoru yaratıldı ve kullanıcıya sunuldu.
Alto
1979
İlk nesil Alto, rekabetçi bir fiyatla otomobil pazarına girdi. Küçük boyutların ve değerin kombinasyonu çok olarak fazlasıyla ün kazandı ve etkileyici kabul edildi.
GS motorlar
1976
Ünlü GS serisi Suzuki motosikletler büyük iddialarla piyasaya sürüldü.
Galibiyet
1975
Barry Sheene, Hollanda TT’nin ilk Grand Prix’sini Suzuki yarış takımı ile kazandı.
Bağlılık
1973
Biniciler, sürücüler, destekçiler ve fanatikler, motor sevgilerini birleştirerek İngiltere’deki Suzuki Motosiklet Kulübü’nü kurdular.
5 kez Dünya Şampiyonluğu
1971
Suzuki 500 cc motorsiklet binicisi Roger de Coster, Dünya Motor Cross Şampiyonasını beş kez üst üste kazandı. Daha sonra, ilk büyük kübik hacimli motor olan “GT 750” tanıtıldı.
1. Otantik 4×4
1970
Jimny 4×4, Kosia’daki yeni Suzuki fabrikası ile beraber “doğdu”. Böylece Suzuki, daha fazla insanın off-road rotalarını keşfetmesini sağlayan ve onlara vazgecilmez bir hobi edinme imkanı sunan ilk “gerçek” 4×4 taşıt Jimny’yi sundu.
Gelişim
1968
Suzulight ile gösterilen yenilikler Suzuki Carry Van’ın üretimine ilham kaynağı oldu ve böylece başarıya giden yola devam edildi.
1967
Suzuki Yunanistan’da
Suzuki, ürünlerini ilk olarak Yunanistan’a ihraç etmeye başladı. Böylece, Suzuki ürünlerinin münhasır dağıtımını üstlenen Avrupa’daki ilk ülke Yunanistan oldu.
1963
Hızlı gelişim
Los Angeles’da U.S. SUZUKI Motor Corp. şirketi kuruldu
Rakipsiz
TT’yi kazanan tek Japon sürücü:Mitsuo Ito, Suzuki’nin başarısıyla Isle of Man TT’sinde motosiklet dünyasını salladı. Yarışı kazanan ilk ve tek Japon sürücü unvanını kazandı.
50 cc’lerde ilkler
1962
50cc’ler dünya şampiyonluğu ve Isle of Man TT’sini kazanan Ernst Degner ile Suzuki’nin Avrupa’daki ilk zaferi.
Küçük kamyon üretimi
1961
SUZUKI’nin ilk hafif ticari aracı “Suzulight Carry” ismi altında piyasaya sürüldü.
İşaret
1958
Suzuki’nin Dünya’nın en büyük otomobil üreticilerinden biri haline gelmesi 100 yıldan uzun bir zaman almıştır. Günlük yaşamınız için çözüme yönelik ürünlerin yaratılması konusunda yeniliği, kaliteyi ve yeteneği görebilirsiniz.
İlk otomobil ” Suzulight”
1955
Suzulight: Suzuki, motosikletlerinin geliştirilmesindeki başarıların ardından üretilen ilk otomobili olan “Suzulight”, iki zamanlı 360 cc motor, hareket için ön tekerleklere güç aktarma mekanizması mantığını değiştiren her bir tekerlek için bağımsız süspansiyon sistemi, tek askılı direksiyon sistemi ve diğer otomobillerin birkaç yıl sonra edineceği teknolojilerle donatıldı.
Teknolojik yeniliklerle dair parıltılı bir başlangıç
1952
Savaştan sonra, Japonların ihtiyaç duyduğu şey ucuz ama güvenilir bir ulaşım araçlarıydı ve Japon şirketleri de bisikletlere uyarlanabilen motorlar sunarak bu ihtiyaca yanıt verdi. SUZUKI, 36 cc iki zamanlı motora sahip bisikletlerin üretimi ve bakımı için ucuz, son derece basit bir çözüm olan “Power Free” ile yanıt verdi. “Power Free” nin sunduğu yenilik, sürücünün motorun yardımı ile bisikleti hareket ettirmeyi, motorsuz olarak pedal çevirebilmesi veya pedalları kapatabilmesi ve sadece motor yardımıyla sürüş yapabilmesini sağlamasıdır. Bu buluşun büyük bir devrim kabul edilmesi sebebiyle Devlet Patent Müdürlüğü SUZUKI’ye motorlu taşıtlarla ilgili araştırmalarını sürdürmesi için finansal destek sağladı. Böylelikle SUZUKI Motor Corporation doğmuş oldu.
Büyüme
1947
Suzuki, otomobiller ve motosikletler için motorlar geliştirmeye ve bu alanda hızlı bir şekilde büyümeye başladı. Böylelikle şirketin ofisleri, bugün halen var olmaya devam eden ve faaliyet gösteren daha büyük tesislere taşındı
Başlangıç
1909
Michio Suzuki, Japonya’nın Hamamatsu sahilindeki küçük bir köyünde, muazzam Japonya ipek endüstrisinde boy göstermek amacıyla tekstil makineleri üretimine yönelik Suzuki Loom Works şirketini kurdu. Diğerlerinden daha farklı, daha hızlı, daha verimli, kullanımı kolay ve benzersiz ihtiyaçlara çözüm sunan bir dokuma tezgahı yarattı, böylelikle Michio Suzuki teknoloji yeniliklerine başlamış oldu.